Raport LaunchIT: 60 proc. e-biznesu preferuje pozyskanie kapitału od aniołów biznesu lub z fund. UE

27 styczeń 2009

Prawie 60 proc. przedsiębiorców uważa, że pieniądze na start internetowej firmy najlepiej pozyskać od aniołów biznesu lub z funduszy UE – wynika z badań Business Angel Seedfund podsumowanych w opublikowanym właśnie raporcie LaunchIT 2008
Prawie 60 proc. przedsiębiorców uważa, że pieniądze na start internetowej firmy najlepiej pozyskać od aniołów biznesu lub z funduszy UE – wynika z badań Business Angel Seedfund podsumowanych w opublikowanym właśnie raporcie LaunchIT 2008

Wśród przedsiębiorców zajmujących się e-biznesem zaledwie 21% umieszcza kredyt bankowy wśród najlepszych form finansowania innowacyjnego biznesu. Zdecydowana większość (odpowiednio 59% i 58%) chciałaby pozyskać do inwestycji anioła biznesu lub uzyskać środki z programów unijnych. Dużo mniej (34%) na liście preferowanych partnerów do rozwoju umieszcza fundusze typu Venture Capital.

"Inwestobiorcy chcieliby pracować z ludźmi, którzy są bardziej przedsiębiorcami niż finansistami" – komentuje wyniki Tomasz Woźniak, członek zarządu Business Angel Seedfund odpowiedzialny za inwestycje w projekty internetowe – "Dobry inwestor daje dużo więcej niż tylko pieniądze – dzieli się własnym doświadczeniem i pomaga w zarządzaniu spółką".

Przedstawione w raporcie wyniki odnoszą się również do obaw inwestobiorców. W relacjach z inwestorami przedsiębiorcy najbardziej boją się niekorzystnych klauzul w umowach inwestycyjnych (52%), dominacji (51%), niezrozumienia wizji twórców prowadzącego do ograniczania możliwości rozwoju, odchodzenia od pierwotnego pomysłu na biznes (39%)

Z raportu wynika też, że zdaniem osób związanych z e-biznesem, autorzy naprawdę dobrego pomysłu na firmę nie powinni mieć w Polsce kłopotów z pozyskaniem kapitału. Jeśli się to nie udaje, ich zdaniem wina leży na ogół po stronie przedsiębiorcy. Wśród najczęściej wskazywanych przyczyn jest m.in. nieumiejętność "sprzedania" pomysłu (54%), źle przygotowany biznesplan (45%), zbytni optymizm pomysłodawców dotyczący przychodów, zyskowności (34%).

Raport LaunchIT 2008 prezentuje ostateczne wyniki badania LaunchIT przeprowadzonego przez Business Angel Seedfund jesienią ub. r. wśród osób zajmujących się e-biznesem. Pełen raport z badań został bezpłatnie udostępniony na stronie projektu (launchit.seedfund.pl). W badaniu wzięło udział łącznie 739 osób – twórców firm internetowych, założycieli i pomysłodawców start-upów, osób planujących założenie e-biznesu. Patronami badania były: portal Wirtualna Polska, serwis GoldenLine, portal Bankier.pl, Wirtualne Media, Uniwersum Polska, Startups.pl, Dziennik Internautów, Innowatorium.pl, Barcamp.pl, NCInfo.pl oraz blogi Netto.blox.pl,  Mediafun, Antyweb.

Aktualności

7 kwiecień 2014

Oferta sprzedaży

Business Angel Seedfund zaprasza do składania ofert na pakiet mniejszościowy spółki Hub30.com Sp. z o.o. (40% udziałów w kapitale i głosach).
czytaj dalej
8 lipiec 2011

Fundusz Business Angel Seedfund inwestuje w SmartNet Research&Solutions i projekt Fanpage Trender

Business Angel Seedfund inwestuje w SmartNet Research&Solutions i ich najnowszy projekt Fanpage Trender – łatwe w obsłudze narzędzie do badań internetowych.
czytaj dalej