LaunchIT: Tylko 25 proc. twórców firm internetowych widzi problemy w zdobyciu kapitału na start
24 listopad 2008Tylko 25 proc.twórców firm internetowych widzi poważne problemy w zdobyciu kapitału na start biznesu – wynika z badania przeprowadzonego przez Business Angel Seedfund, którego pełne wyniki zostaną ogłoszone już w grudniu.
Dane uzyskane w ramach zakończonego właśnie projektu badawczego LaunchIT wskazują m.in. że zdecydowana większość przedsiębiorców internetowych nie widzi większych problemów w pozyskaniu pieniędzy na rozwój ciekawego projektu. Zaledwie 25% jest zdania, że to trudne. Jeszcze większymi optymistami są osoby, które deklarują doświadczenie w kontaktach z funduszami inwestycyjnymi i aniołami biznesu. Wśród nich tylko 22% wątpi w możliwości znalezienia inwestora zainteresowanego innowacyjnym pomysłem. Także wśród osób, które zbudowały już rentowny biznes niewiele osób (16%) uważa, że uzyskanie finansowania jest rzeczywiście trudne.
Organizatorem badania twórców firm internetowych (LaunchIT) jest Business Angel Seedfund, pierwszy fundusz zalążkowy aniołów biznesu. Pełny raport z badań, którego publikacja przewidziana jest na grudzień b.r. będzie zawierał szczegółowe wyniki opisujące m.in. nastroje e-biznesu, obawy firm starających się o finansowanie, preferencje dotyczące typu inwestora, opinie na temat najczęstszych przyczyn niepowodzenia negocjacji z inwestorami.
Badanie pokazało też bardzo duży optymizm twórców polskich start-upów. Aż 81% uczestników uważa, że w Polsce może powstać firma internetowa, która odniesie sukces na globalną skalę. Zaledwie 19% przedsiębiorców internetowych zdecydowanie w to nie wierzy.
„Wciąż szukamy drugiej Wirtualnej Polski czy Allegro” – komentuje Maciej Grabski, prezes Business Angel Seedfund – „We wczesnej fazie rozwoju inwestujemy w projekty, które mają szansę na rozwój nie tylko w Polsce. Dobry pomysł i kapitał nie wystarczą jednak aby odnieść sukces. Dlatego angażujemy się w zarządzanie nowopowstałych spółek wspierając ich rozwój na różne sposoby”.
Pełny raport z badań będzie opublikowany i dostępny bezpłatnie w Internecie w grudniu b.r. Projekt badawczy LaunchIT był realizowany w okresie od 6 października do 14 listopada b.r. W badaniu wzięło udział łącznie 739 osób – twórców firm internetowych, założycieli i pomysłodawców start-upów, osób planujących założenie e-biznesu. Patronami badania były: portal Wirtualna Polska, serwis GoldenLine, portal Bankier.pl, Wirtualne Media, Kariera.com.pl, Startups.pl, Dziennik Internautów, Innowatorium.pl, Barcamp.pl, NCInfo.pl oraz blogi Netto.blox.pl, Mediafun, Antyweb.
Organizatorem badania twórców firm internetowych (LaunchIT) jest Business Angel Seedfund, pierwszy fundusz zalążkowy aniołów biznesu. Pełny raport z badań, którego publikacja przewidziana jest na grudzień b.r. będzie zawierał szczegółowe wyniki opisujące m.in. nastroje e-biznesu, obawy firm starających się o finansowanie, preferencje dotyczące typu inwestora, opinie na temat najczęstszych przyczyn niepowodzenia negocjacji z inwestorami.
Badanie pokazało też bardzo duży optymizm twórców polskich start-upów. Aż 81% uczestników uważa, że w Polsce może powstać firma internetowa, która odniesie sukces na globalną skalę. Zaledwie 19% przedsiębiorców internetowych zdecydowanie w to nie wierzy.
„Wciąż szukamy drugiej Wirtualnej Polski czy Allegro” – komentuje Maciej Grabski, prezes Business Angel Seedfund – „We wczesnej fazie rozwoju inwestujemy w projekty, które mają szansę na rozwój nie tylko w Polsce. Dobry pomysł i kapitał nie wystarczą jednak aby odnieść sukces. Dlatego angażujemy się w zarządzanie nowopowstałych spółek wspierając ich rozwój na różne sposoby”.
Pełny raport z badań będzie opublikowany i dostępny bezpłatnie w Internecie w grudniu b.r. Projekt badawczy LaunchIT był realizowany w okresie od 6 października do 14 listopada b.r. W badaniu wzięło udział łącznie 739 osób – twórców firm internetowych, założycieli i pomysłodawców start-upów, osób planujących założenie e-biznesu. Patronami badania były: portal Wirtualna Polska, serwis GoldenLine, portal Bankier.pl, Wirtualne Media, Kariera.com.pl, Startups.pl, Dziennik Internautów, Innowatorium.pl, Barcamp.pl, NCInfo.pl oraz blogi Netto.blox.pl, Mediafun, Antyweb.
Aktualności
7 kwiecień 2014
Oferta sprzedaży
Business Angel Seedfund zaprasza do składania ofert na pakiet mniejszościowy spółki Hub30.com Sp. z o.o. (40% udziałów w kapitale i głosach).czytaj dalej
8 lipiec 2011
Fundusz Business Angel Seedfund inwestuje w SmartNet Research&Solutions i projekt Fanpage Trender
Business Angel Seedfund inwestuje w SmartNet Research&Solutions i ich najnowszy projekt Fanpage Trender – łatwe w obsłudze narzędzie do badań internetowych.czytaj dalej